Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


MÁV M40 Púpos

2013.02.15

  2012 novemberében kezdtem el gondolkodni, hogyan is lehetne egy saját Púposom.

Méricskélés és számolgatás után jött az ötlet. Alapnak egy BTTB BR110-es dízelmozdonyt kell felhasználni.

Rövid keresgélés után nagyon olcsóntaláltam is egy kedvező alanyt. A kaszni eltávolítása után azonban szembesültem az első problémával. Rossz helyen van a motor. Újabb méregetés után egyszerű megoldás következett. Megfordítottam. Így viszont rövid lett a kardán tengely. Ennek toldására fülpiszkáló pálciát vetettem be. Az eredmény tökéletes. Szépen egyenletesen fut a modell. Ezután a főkeretet és a forgóvázakat festettem le szürkére. A főkeret végén 1-1mm toldás szükséges volt. Ezt 0.5mm vastag polisztirolból kivágott csíkkal oldottam meg, melyet pillanatragasztóval rögzítettem

6.jpg

 

A felépítményt 1mm vastag polisztirol lemezből készítettem. Miután az eredeti terveket tanulmányoztam, méretarányosan átszámolva milliméter papíron megrajzoltam a mozdonyt. Majd ezt átrajzolva a műanyagra éles szikével kivágtam. Az élek csiszolása után az egyes alkatrészeket összeragasztottam, majd reszelővel a sarkokat lekerekítettem. Folyamatosan próbáltam a főkerethez illesztve ellenőrizni, hogy a számításaim jók lettek-e. Igen.

 

1.jpg

Elsőként a két gépteret készítettem el. Az oldalajtókat és szellőzőrácsokat 0.5mm vastag polisztirolból vágtam ki és karcoltam be, majd a helyükre ragasztottam a sima oldalfalon. Sajnos egyk-másik kicsit ferde lett, de nem baj.

Ezek után a hosszanti géptértől haladva kezdtem el a vezetőállás kialakítását. 

 

2.jpg

Mivel az ablakoknál nagyon meggyengült az anyag így egyben vágtam ki azegészet, később toldottam be a kereteket. A tetőt hozzácsiszoltam a alakhoz.

 

3.jpg

 Itt a még festetlen főkeret és annak a toldása is látható. A géptér tetején található serelvényeket is igyekeztem kialakítani. A ventillátor egy toll gyűrűjéből és egy BR 119-es ventillátorának felhasználásával készült.

A fényszórók is fülpiszkáló pálcikából készültek. Éles szikével nagyon vékony karikát vágtam, majd a helyére ragasztottam.

 

4.jpg

 

A felépítményt revell modellfestékkel és ecsettel festettem több rétegben. Először a piros-narancs szín került föl a teljes kasznira.

 

5.jpg

 

Majd száradás után a gép két végére a sárga színt is fölkentem. A korlátok még nem a véglegesek, azokat később drótból fogom elkészíteni, a kapaszkodókkal együtt.

 

8.jpg

 

A forgóváz elejére, a púposnál használt trapéz alakú kotrót pótolni kellett. Szerencsére az ütközők gerendája épp annyira lóg ki, hogy alé 0.5 mm vastag műanyagból kivágva és beragasztva szép eredményt értem el.

 

7.jpg

 

Bár nem állítom, hogy minden porcikájában tökéletes járművet sikerült alkotnom, de nagyjából sikerült hoznom a Púpos érzést. Mivel ez volt az első olyan jármű amit készítettem úgy gondolom nem szabad elcsüggednem a folytatás tekintetében.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.